Serieus Request in Mae Chaem - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Vonk - WaarBenJij.nu Serieus Request in Mae Chaem - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Vonk - WaarBenJij.nu

Serieus Request in Mae Chaem

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Lieve Familie en Vrienden!

De gezellige kerstdagen zitten er weer op! Ik hoop dat jullie hebben genoten van een hoop warmte en lekker eten!
Ik heb een poging gedaan een kerstgevoel te krijgen, en heb Gun lekker mee uit eten genomen op kerstavond. Ik had een kleinigheidje voor hem gekocht. Ze kennen hier geen kerstboom, kou, sneeuw...dus we hebben t bij een hapje eten gelaten. Zo kan ik Gun stapje bij stapje de kersttradities leren :-)

De meeste van jullie zullen het wel meegekregen hebben. Voor alle anderen...onze bijzondere trouwdag zit erop! 23-11-2013, onze dag! Het was heerlijk om mijn familie en vrienden erbij te hebben. We hebben echt een onvergetelijke tijd gehad.
Op facebook zijn wat fotos te bewonderen, en heb ook wat foto' s rond gemaild. Als je nog niks hebt ontvangen, en toch graag een glimp van onze dag wil krijgen, mail me alsjeblieft! Dan stuur ik je alsnog foto's door!
Nu zijn we erg druk bezig om ook geregistreerd getrouwd in Nederland te zijn. Daar komt nogal wat bij kijken, en dit gaat nog zeker 3 tot 4 maanden duren voordat we dat rond hebben!

Dan... de reden waarom ik eigenlijk dit web-blog weer opstart...We hebben hulp nodig…
Gun's basisschool is een paar dagen geleden helemaal afgebrand.
In dit gebouw zaten de groepen 1 t/m 4. Er is niks meer van over van het gebouw en wat erin stond. Gelukkig zijn de kinderen ongedeerd. De brand is veroorzaakt door kortsluiting. Maar van de school hebben ze niks meer kunnen redden.
De regering gaat helpen een nieuw gebouw neer te zetten. Maar alleen met een nieuw gebouw zijn we er nog niet. Er zijn nieuwe tafels, stoelen, boeken, schoolbord, leermiddelen, ect... nodig.
Nou wil ik een oproep zijn. Als iemand iets wil doneren voor deze school zou dat helemaal geweldig zijn. Het mogen materialen zijn, of geld. Met de geld-donaties ga ik en de leerkrachten van daar inventariseren waar we de school en de kinderen het beste mee kunnen helpen.
Heb je vragen of wil je meer informatie, laat het me weten. Via e-mail, facebook, prive berichtje op facebook. Alles is welkom!

Ga proberen om wat fotos van de school bij te voegen bij dit bericht. Lukt dit niet, als het goed is staan er wat fotos op facebook.

Kom in actie alsjeblieft, zodat de kinderen in Guns dorp ook weer naar school kunnen, leren en spelen met elkaar!
Alvast super bedankt!!

Ik wens ieder alvast een geweldig uiteinde, en alle goed voor het nieuwe jaar...2014...! Ik hoop dat we elkaar in 2014 weer lekker in Nederland kunnen zien, samen met Gun! Daar gaan wij voor!!

Dikke knuffel..xxx


  • 27 December 2013 - 17:24

    Marjolein V.:

    Hallo Laura,

    Wat een ramp zeg. Gelukkig dat er geen mensen gewond bij zijn geraakt of nog erger.
    Ik wens je heel veel succes en sterkte bij deze klus om het weer te klaren met z'n allen.
    Natuurlijk kan je op me rekenen.
    Groetjes en liefs
    Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Laura

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 23800

Voorgaande reizen:

26 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Op naar Thailand...

01 April 2012 - 30 November -0001

Wonen en Werken in Thailand

Landen bezocht: